mandag den 12. marts 2012

The Heat Is On

Ganske vist er fyringssæsonen ved at være overstået. Ihvertfald den hvor vi tapper energi fra fjernvarmeanlægget. Som lærer i folkeskolen derimod er fyringssæsonen derimod stadig aktiv. Men nu er jeg jo ikke blottet for den selvtillid, som resten af verden ofte forveksler med virkelighedsfornægtelse, så jeg regner selvsagt ikke med at fyringen når til mig.

Derfor har jeg oprettet en annonceagent* på dba.dk, hvor jeg satte en søgemaskine til at varsle mig, såfremt der kom en Morsø 6170 til salg. Vores hjem/stue ville nemlig på alle mulige måder fungere bedre med en brændeovn der hænger på væggen, fremfor en der står på gulvet. 
Først og fremmest er der snart kravlebarn i huset. Dernæst er rengøringen noget nemmere. Endelig er det ikke uvæsentligt at Morsøs, på trods af at den er betydelig mindre, varmer bedre end den kæmpeklods som stod i huset da jeg i sin tid købte det. Nå, ja og så synes jeg også bare det ser bedre ud...



Tilbage er der lige at få høvlet lak af gulvet under den gamle 'brændeovnsplade', så den medfølgende glasplade kan komme på i stedet. Nå ja, og fortælle at forskellen på en fabriksny og en brugt var ca. 10.000, minus en tur til Lønstrup udenfor Hjørring.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar