søndag den 13. november 2011

What It's Like

Jeg spammer ikke min blog med meget musik, men denne her passer meget godt til hvorfor der er meget, Meget, MEGET langt mellem mine indlæg for tiden. Så klik på lyden og lyt mens du læser videre.


Først en lille 'sød' sakset tekst som appetitvækker:

En klasse blev bedt af deres lærer om at krølle et stykke papir sammen. Derefter skulle de hoppe på det, spytte, råbe grimme ting til det, træde på det og rive i det. Efterfølgende bad læreren eleverne om at rette deres papir ud, så glat som muligt og sige undskyld...? Er papiret ok?

Så til det mere alvorlige:

Min kære ældste søn er mig en evig bekymring, hvilket man kan læse mere om andetsteds på min blog. Men i fredag kom han hjem fra skole, efter at klassen havde haft en 'rystesammen cykeltur'. Han fortalte mig en masse kedelige ting; han havde kørt ind i en klassekammerat, og vistnok også slået ham... Hvorfor spurgte jeg... Fordi han havde kørt ved siden af og generet ham verbalt (møgbefængte luder) og givet ham skylden for at deres tur var gået i vasken. Siden kørte han ind foran min dreng og standsede, så han blev ramt. Nu ville han have 6000 kr i erstatning... Min dreng sagde at det fik han ikke, og så blev han overfaldet af ham der skulle være en klassekammerat. Efterfølgende skulle han så overhales og spyttes på, men for enden af ruten ventede de og spærrede vejen for ham og skubbede ham på cykel i grøften. Derfor slog han!

Episoden i fredags viser sig at være kulminationen på tre måneders systematisk chikane, f.eks. fik de lokket ham byen rundt i regnvejr en times tid i august fordi de hele tiden sagde at de gerne ville mødes et nyt sted!
Andre gange sender tre-fire drenge beskeder om at han skal møde dem i byen, hvis han tør? Så skal de nok fortælle ham hvad der er galt med ham!

Senest er et par af dem dukket op herhjemme, hvor de inviterede sig selv til, hvad jeg troede var et forsoningsmøde, men hvor de nassede et par colaer, og derefter forsøgte at bryde ind i min kælder fra vejen for at stjæle Rekorderlig Cider. Da der var låst, pressede de min via sms søn til at stjæle nogle med i skole til dem. Da han sagde fra overfor det, skulle han høre for at være en tøsedreng!

Jeg løser tusindvis af de her konflikter for andres børn i det daglige, og tager en masse konsekvente og principielle beslutninger, men nu hvor det er mit eget kød og blod, så er jeg mere i vildrede:
Anders Samuelsen og Henrik Sass, hvad er nummeret til de der rockere?

Don't sweat it Kiddo, Pappa har din ryg! 

6 kommentarer:

  1. For helvede da, ud af den skole med knægten , og det med det vuns,privatskole skal der til! ked af det men, folkeskolen holder sgu ikke hver gang! ved godt du er lærer og en ener....
    Er sikker på det ikke var sket i din klasse, det ved eg bare :-)
    Han går da ikke på privatskole vel? knus og held og lykke fra Flinkonella

    SvarSlet
  2. Puha det luder seriøst hårdt.... Både magtesløsheden som forælder, og den stakkels, søde dreng....
    Hvad med skoleskift?

    SvarSlet
  3. Det er noget seriøst bæ det der. Har han holdt det for sig selv i to måneder?
    Og hvorfor skrider hans lærer ikke ind?

    Skoleskift - FOR DE ANDRE - ville være en god løsning

    SvarSlet
  4. vestjysk sarkasme "det tror da pokker det går sådan for knægten, når faren har Rekorderlig Cider på lager (tøsedrik)"
    (jeg ved du kan ta` det, ellers må du jo slette lortet).


    JowDeet ,_.

    SvarSlet
  5. Skoleskift var også det første jeg selv tænkte... Plus en masse tæsk til dem, men min knægt er klogere. "Far, man skal jo vende den anden kind til, og så meget skal nogle idioter ikke have lov at fylde..."
    Derfor har skolen fået en chance for at rette op på tingene, og der blev holdt møde mandag morgen. Det gik vist ok... Vi følger op!
    Jeg har fundet en efterskole, som jeg synes ser fantastisk ud, men jeg er sgu meget for at man ikke skal forlade skuden som en tyv i natten. Det skal selvfølgelig løses, men derfor kan det jo godt være, at han skal et andet sted hen bagefter.
    @Claus - meget enig. Det sjove er at de blev købt i sommeren 2008, i forbindelse med noget sommerfest, men ingen gider åbenbart at drikke det lort? Jeg er nok bare for vestjysk til at drøne dm på møddingen, så derfor har de overvintret et par sæsoner... hvor fælt mon de smager? Han skulle næsten have gjort det bare for eksperimentets skyld...

    SvarSlet
  6. Hold kæft noget lort. Jeg håber skolen tager det seriøst og sætter ind med en alvorlig indsats. Det må gøre ondt helt ind i hjertet at se sin dreng sådan!

    Og angående de der Rekorderlig, så er du velkommen til at droppe dem af i Odense ;-D Vi er ikke så sarte hernede, hahaha

    SvarSlet