fredag den 2. september 2011

You Can Get It If You Really Want

Så nærmer det sig igen min fødselsdag... Omend der er et par måneder til. Men derfor kan man jo godt begynde at gøre sig tanker om, hvad man ville blive glad for at få.

De seneste år har jeg ønsket mig en ny regering. Egentlig er det lidt overflødigt for mig, for som uddannet mand, midt i trediverne, med job og fast ejendom, vil en ny regering helt sikkert betyde at jeg får mindre til mig selv, men den luksus ønsker jeg mig nu alligevel. Og jeg tror jeg får den før min fødselsdag...

Så i mangel af bedre kan jeg jo se på andre steder i verden, hvor behovet for mere retfærdighed er større end i Danmark. I min barndom gjorde især min mor meget ud af at udvide min horisont bl.a. gennem gode film som f.eks. Gandhi.
Gandhi har jeg siden selv erhvervet mig, for mine børn skal ikke snydes. Men nu popper der en anden gammel perle op i min erindring: The Harder They Come, med Jimmy Cliff.
Den ønsker jeg mig, og den fås her.

1 kommentar: