mandag den 18. juli 2011

If it makes you happy...

It can't be that bad. Sådan er det vist med ferie? Ungerne keder sig vist lidt. De småskændes, og går for sent i seng. Når det er dag, kan de ikke rigtig beskæftige sig selv, men gør det alligevel. Ferie i år foregår primært på matriklen - for så få kroner som muligt. Vi holder økonomisk hviledag (og strækker den et par uger, mens vi venter på børnepenge og løn) ovenpå køkkenbyggeri, fællesøkonomilægning, billøshed og skoleskift/start for de sidste to børn.

Derfor sidder jeg tilbage med fornemmelsen af at være lige en tand for kedelig forælder. Vi har brugt pengene og brændt krudtet af i starten af ferien, på de første bjerge, på at fragte ungerne til sommerhuset, hvor DMO og DKNO ventede med en uges bedsteforældreferie, lige nu er det bare transportetaper, dog uden ophidsende spurter.
Mon vi har noget at skyde med, når vi rammer alperne?

Vi har spillet Settlers.
Vi har læst bøger.
Vi har cyklet.
De har fået penge til slik i kiosken.
Vi har set Tour.
Vi har set FCK.
Vi har været på café og spiser nachos og drikke alt for dyre sodavand.

Men stemningen herhjemme er præget af ventetid. Vi venter på penge, vi venter på lillebror og vi venter på at børnene rammer de næste bjerge.
Derfor var det perfekt, at vi på dagens bytur løb på en af drengenes gamle kammerater, som var frisk på at gå med hjem. Han blev hentet her til aften af sin mor, men kommer allerede igen på torsdag. Og onsdag skal vi besøge Byggemand Blues, Store Musse og Play-O på campingpladsen de er fastliggere på. Så har man også prøvet det... er det mon udenfor kategori?

Jeg håber ungerne husker på de stigninger der har været undervejs, fremfor den fladeste sommer ever?

8 kommentarer:

  1. Jeg tror ikke de husker den fladeste sommer ever, men der imod sikkert en sommer med nærhed.
    Ikke alverdens tivoliture kan slå dét, synes jeg :)

    Når det er sagt, så kender jeg det. Alle kammaraterne er væk på ferie, og man må som forælder finde på lidt, det har du/I jo også gjort. Hvis den lille krøllede mangler en at lege med, er vi hjemme næsten hver dag. Ved ikke om du har mit nye tlf.nummer, eller så send en besked på FB.

    :-) Maria

    SvarSlet
  2. Hej Maria

    Tak for ordene. De hjælper. Lidt, for sandheden er jo også at de ind i mellem er ved at tage pippet lidt fra mig. Jeg har jo for fanden også ferie, og der sidder ikke et snoretræk på ryggen så jeg som en anden sprællemand kan hoste op med underholdning, så derfor går jeg også lidt i flyverskjul bag Tour de France-sendingen eller min Mac.

    Kunne godt være at K og A kunne lege. Rart at have i baghånden.

    SvarSlet
  3. Nærvær er den bedste ferieform der findes DFO
    Og så husk lige på at det er ok at sige NU ER DET NOK vi trækker stikket i 2 timer - RO
    ;-) Det er det der skaber variation
    Og så er i bare skide gode ved de børn, ikke alle kan se tilbage på deres barndom og sige, vi lærte at sætte pris på de små ting i livet.

    SvarSlet
  4. Er helt enig om den med nærvær. Det er bare alt!
    Tror også på, at det er sundt, at være sammen hjemme, uden at skulle nå en masse ting. Udflugter i nærområdet og omegn er bestemt ligeså meget værd, som en uge sydpå. Især fordi der nu er tid til fordybelse...
    Desuden er jeg sikker på, at jeres unger også vil huske tilbage på denne sommer, som den sommer hvor de fik en lillebror.
    - Og det er MEGA stort og de vil alle komme til at smelte af kærlighed over den baby!
    Taler af erfaring, både om den med babyen, men også om den med at holde ferie hjemme. Det gør vi nemlig også...
    Igen ;-)

    Fortsat god sommer til jer alle :-)

    KH

    SvarSlet
  5. Efter i dag, vil de huske det som den sommer de fik lus! Og masser af nærvær med kradse kemikalier og tættekam;-D

    SvarSlet
  6. Nu vil jeg da lige sige noget her, inden det går op lilla ble det hele.
    Hvor står det henne at børn skal på ferie?
    Vi har ikke været afsted i sådan ca. omtrent 7 år, og var det så i år, men det var da ikke sådan at ungerne ikke kunne få armene ned af bare taknemlighed, (tror dog de havde en rigtig god tur) for at vi tog dem med dette spændende land (det var da heller ikke udelukkende for deres skyld vi tog afsted). Og vel hjemme igen og efter snart 3 uger med fordybelse og nærvær så har jeg squ også snart nået min grænse.

    god sommer

    JowDeet ;_.

    SvarSlet
  7. Godt brølt Claus!

    Og det er ikke så meget, at de SKAL på ferie, som i et andet sted. Men mere det, at dagene er lange, når man bare venter på at de skal gå, og det er sådan det føles ind i mellem. Specielt når de kedsomhedsskændes og smækker med døre.

    Drengene købte en racerbane for deres spareskillinger, og den har de haft masser af sjov ud af, indtil de blev uenige om hvem der havde kørt flest omgnge! Så købte de en omgangstæller til 399,- Men sådan kan vi jo ikke gøre hver gang der er noget de diskuterer...

    Og jotak, min grænse synes også at være nået ind i mellem!

    SvarSlet