torsdag den 30. juni 2011

If I was a rich man...

Så ville jeg købe mig en strand i Grækenland. Jeg hører de er billigt til salg!

Lokalt var der et dødsbo til salg på hjørnet hvor jeg bor. Grunden var stor og helt tilgroet og huset var revnet på kryds og tværs. Det mindede faktisk lidt om Grænkenland som det er for tiden.
Hvorom alting er, så lå ruinen og lokkede og i nabolaget var vi flere der for sjov forsøgte at gætte os til prisen.
En overgang snakkede vi om at købe det sammen og bygge en legeplads, men prisen var ikke kendt.
På et tidspunkt ringede jeg på det nummer der sad i vinduet. 950.000 var udgangspunktet, men de var villige til at forhandle. Der gik et år, og så blev det solgt. Prisen var nu 245.000!

Huset blev revet ned og nu har grunden ligget brak i et år. Det eneste der er på grunden er et skilt, hvor man nu kan ringe på et andet nummer. En nabo kan fortælle at det er en entreprenør der har købt og ryddet den med henblik på videresalg og fortjeneste. Ny pris 2.000.000!

Jeg håber ikke det er det der kommer til at ske for Grækenland...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar