tirsdag den 7. december 2010

Tanker om Danmark

Forleden så jeg regeringens dukkeführer Pia K, udtale sig om at danskheden er trængt. Helle Min eller Din Skat spurgte Pia, hvad danskhed er?

Svaret var ikke overraskende meget nemt at tale udenom for mørkets dronning. Det tætteste hun kom det var at det var sovs og kartofler, jordbær med fløde og årstidernes skiften.

Jeg kan kun undre mig over at Pia ikke ved, at kartoflen er indvandret til Europa fra Sydamerika for 500 år siden, at jordbær vist spises overalt, og at årstidernes skiften vist nok ikke er truet af muslisk indvandring.
Jeg bor i et multietnisk kvarter. Ganske vist bor jeg i villakvarteret, men 200 meter væk ligger blokkene, hvor tyrkerne er 3-1 i forhold til de danskere der ikke har råd til at flytte derfra.

Jeg ved ikke om det er tyrkerne der har haft sneen med, men sådan plejer min have ikke at se ud. Kære Pia, vil du ikke nok smelte sneen og gøre det varmt og grønt igen?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar