mandag den 1. november 2010

Reaktion ønskes fra ministeren

Mine kære læsere af bloggen har allerede ramt plet og gættet at det er Tina Nederngård der er min nye ven på facebook. En del læsere vil sikkert undre sig? Hvorfor er han nu det? Vi troede faktisk ikke han kunne lide hende? Og de har da ret: Kvindemennesket er aldeles forfærdeligt, bør fjernes hurtigst muligt, og alt det jazz...

Men som en gammel venstreløve engang sagde "If you can't join them, beat them!" og det vil jeg så omskrive til "If you can't beat them, join them, and then beat them!". Så jeg søgte om venskab med ministeren, og kunne herefter se at hun faktisk er ret aktiv på facebook... Altså medmindre det er en spindoctor der sidder og styrer hendes profil?

Jeg kunne notere mig at de kritiske fik svar på deres spørgsmål, men må konstatere at sarkasme preller af på hende, for i en særdeles kritisk tråd vedr. det åbne brev fra ministeren til lærerne og det åbne brev fra Anders Bondo til ministeren, gav jeg følgende besyv...

  • Tina har ret: Eleverne skal være dygtigere!
    Det tror jeg ikke du kan finde en eneste lærer der er uenig i.
    Men...
    Hvordan er det, at de bliver bedre af, at blive stuvet flere sammen med færre lærere?
    Hvordan er det, at deres viden skal være up to date, når bøgerne mange steder er fra 80'erne?
    Hvordan bliver undervisningens kvalitet højnet af, at flere af de børn der i går blev vurderet til at kræve specialundervisning i dag skal tilbage i klasserne?
    Hvordan er det, at kvaliteten af undervisningens indhold skal stige, ved at den enkelte lærer skal undervise mere og forberede mindre?
    Hvordan skal eleverne blive klædt bedre på, når kursusbudgetterne til lærernes efteruddannelse reduceres overalt?
    Hvordan skal målsætningen om dygtigere elever realiseres? Hvad er det lærerne skal gøre anderledes i morgen, end de gjorde i går?
    Det vil jeg da godt have præciseret...
    25. oktober kl. 15:13 ·

  • Listen er lang, så man kunne spørge hvordan eleverne skal blive klogere af at mangle udlandsture, lejrskoler, klassefester, skoleturneringer mm. for det er alle de ting der skæres ned på, ned budgetterne igen reduceres. Hvad ville du gerne have der skete i folkeskolen?
    25. oktober kl. 15:16 ·

  • Som datoen vil afsløre er det mere end et par dage siden og Nederngård har stadig ikke svaret?

    Ingen kommentarer:

    Send en kommentar