tirsdag den 24. august 2010

Mulenium

Så var der endelig post til mig fra USA. En T-shirt, en debut-CD fra da Govt Mule slog igennem i Roseland Ballroom. Deres seneste triple-CD, Mulenium (samt en kopi? af de kendeste covernumre fra den).

I min omgangskreds er der mange musikalske. I kender typen, det er dem der har gået til det, som kan høre forskel på et orgelharpemonium og en vandblæsur, også selvom optagelsen er på kassettebånd fra Rusland!
De kender gerne alle mulige, som man burde kende, men en dag faldt jeg over Gov't Mule på youtube, og var solgt fra start af. De spiller for svedigt, alsidigt og rutineret. De er varierende, utraditionelle og semikendte, dog ikke af nogle af musiknørderne i min omgangskreds, bortset fra The Rock, der kender guitarist og forsanger Warren Hayes fra et andet band. Typisk!

Nå, men Gov't Mule betragter jeg som mit fund, i hvertfald i min verden, og bl.a. derfor har de fået en særlig plads i min pladesamling. Jeg har ikke set nogle steder i DK/europa, hvor man kan købe deres plader, så jeg får dem fløjet ind fra US.

Her er en snas...

En med blues:



Og en med...? Funk, Soul, Brass?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar