søndag den 1. august 2010

At tale om at skyde sig selv i foden...

Jeg faldt over en annonce i den blå avis, på jagt efter brædder til beklædning af Orangeriet. Sælgeren har 780 meter blokhusbrædder til salg, men jeg tvivler på nogen tør købe det? Prøv selv at læse chat&bud.
Man skal lige scrolle ned, og læse fra bunden af, men vær tålmodig. Sælgeren er ikke helt nem at forstå/afkode, men har klart bestemt sig for at få sin pris og sin vilje!

Profilbrædder, fyr, ubehand...

Kr. 12

ProduktProfilbrædderBehandlingubehandlet
Materialefyr

Blokhusbrædder fra et henlagt byggeri - sælges ialt 780 meter [3.90 m pr stk.
Ubehandlet og det sælges kun i et parti dvs. alle meter på engang !

Prisen er ikke til krejler forslag,snak. !

Kanon til et sommerhus/andet beklædning.
Prisen er opgivet pr. meter dvs. 780x12 kr og afhentet

Vi taler om fyrtræ og [ikke billig nethandel grandtræ]

Der er forskel på kvalitet fenolindhold [som bevar træet]


BrugerTid/datoIndlægPrisforslag
HidsigeYrsa
15:02
på grund af dit provokerende sprogbrug tillader jeg mig at henvise til www.ditbyggemarked, her er prisen7,95 pr m, frit leveret og med to års garanti, også er er det fyrretræ
Thom32
14:06
fra en der skriver DAB som forkortelse af Den Blå Avis. Hvorherre til hest! Jeg ville bare gøre dig opmærksom på at jeg synes du tager overpris. Det er vist ikke chikane, hvorimod din kontakt med købere nærmer sig i sprogbruget. Efter min mening naturligvis, men det er du nok ligeglad med?
Må man genere potentielle købere?
God fornøjelse med at finde nogen du ikke skræmmer væk!
Kr. 100.000,00
wildinskye
11:43
Hahaha, sikket stormvejr du har sat i dit glas vand. Eneste chikane, jeg finder i nedenstående korrespondance er dine antydninger af at læserne er ordblinde.
SÆLGER
11:33
Yder beklædning ...taler du om loftbrædder ....herre du milde en samligning !

Iøvrigt står der ingen steder på DAB at 2 profiler ikke kan bruge samme pcer ! så blev du endu lidt klogere idag ..kan håbes ! [håbes]
SÆLGER
11:31
@Wildinskye

Du virker som om du sidder og spiller dine kort ..."jeg har ikke andet og lave ....

Du kan åbenbart heller ikke læse det står udtrykkeligt at man ikke må chikanere et salg !

citat fra DBA så du kan læse det når du ikke er i forskellige forums og kun spiller "tidsfordriv" det rager mig hvad du har af holdninger du skulle få elevatoren til at komme en takt længere op end til halsen ! 4 nonsens indlæg efter hinanden ...gik dit tastatur i stykker ? man fornemmer fråden !
wildinskye
11:15
Phenol er iøvrigt giftigt, så det kan være man lever længere med et loft af gran, ikke af fyr?
wildinskye
11:09
Åbner man for spørgsmål og svar på sin annonce, må man også kunne tåle sammenligning med konkurrenter. Dba er også et Forum hvor man hjælper hinanden til at finde den billigste pris. Takker Thom32.
wildinskye
11:01
Enig med piajmmy og et råd til sælger: Næste gang du lægger billet ind på krejlernes medlemsannoncer, sæt din vare 20 - 33% mere end du ønsker, så gør du også køber glad ved at give lidt rabat.
wildinskye
10:47
Jeg syne Sarah har samme tonefald som sælger, er det een og samme?
piajimmy
10:35
hej sælger dt kunne være du skulle finde et andet sted sælge din vare dba er sted hvor man prutter om prisen sådan vil det altid være
SÆLGER
06:36
HidsigeYrsa ....kan du overhovedet læse ....din interesse har aldrig været til debat ...der står nemlig ordret i annoncen ..PRISEN ER IKKE TIL KREJLER FORSLAG / SNAK !! så enkelt er det men læsning er åbenbart ikke den største last på DAB ! der er trods alt nogle få der ikke ønsker billig, billig, billig materialer som har set fidusen at kvalitet er billigst i længden ...
hidsigeYrsa
HidsigeYrsa
31/07/10
jeg bryder mig ikke om tonen i sælgers svar, mit bud trækkes tilbage
Sarah1307
31/07/10
Hvad du mener af holdninger, er både mig og andre i den her annonce uvedkommen Thom32 og hvor mener du at du skal overtræde DBAs regler om upassende chikane at meddele andre salgs steder. Du er den type der samligner citroner med appelsiner. uden reelt at have noget indsigt i kvalitet.

Iøvrigt har jeg ikke bedt dig om assistance til min prissætning.
Thom32
30/07/10
Jeg synes din pris er i overkanten. Brædderne koster iøvrigt 12 kr. meteren i STARK, som sikkert leverer fragtfrit hvis man køber 780 m.
HidsigeYrsa
29/07/10
jeg vil give 6000, leveret i korsør, mvh
SÆLGER
29/07/10
@VagnF

Hvor taler vi om [adresse - by] [klik på evt send e-emil for at for at meddele mig den oplysning. Men så skal jeg nok indfri "leverancen til fortorvskant" imod betaling.
VagnF
29/07/10
Har du mulighed for at levere - selvfølgelig mod betaling af transport?
SÆLGER
28/07/10
780x12 = 9360 kr. lidt kvikt 9000 kr. rent.
piajimmy
28/07/10
hvad koster det hele

11 kommentarer:

  1. Hold kæft en idiot.
    Tror sådan nogen selv at de nogensinde får solgt noget med den attitude?

    SvarSlet
  2. Anne Lotte - Åbenbart, for hun må da tro at høflighed ikke er nødvendigt, hvis man er i besiddelse af 3/4 km brædder. Så kommer folk nok strømmende til uanset hvor grov man er! ;-D

    SvarSlet
  3. Meget morsomt. Håber ikke sælger er lige så "ligefrem" over for kone og børn.

    SvarSlet
  4. @Forfatteren - Ja morsomt ikke. Dig har jeg da vist ikke fået kommentarer fra før, men velkommen til. Der er plads til flere! Jeg synes også det er tankevækkende, at sælgeren hun er så grov, at selvom hun har skrevet, at hun hedder Sarah1307, så går du ud fra, at hun er en mand... Bare liiige fordi der på min blog fra tid til anden kører en debat om kønsroller, og i blogland er mændene så outnumbered at vi liiige må gøre opmærksom på når vi bliver sat i bås... ;-D

    SvarSlet
  5. Hahaha. Åh, jeg elsker den slags mennesker, og at de rigtigt kommer til sin ret i cyberspace! Mere!

    SvarSlet
  6. @Dines - Ja, jeg synes også det er sjovt... Jeg har skrevet til hende at en elevator ikke kan køre en takt mere op, og at krejlersnak er i ét ord, når nu det er en der går meget op i at blive læst og forstået!:-D

    Læser iøvrigtdin blog fra tid til anden og puzzlet - hvordan fandt du min?

    SvarSlet
  7. Hahahahaha jeg skulle ihvertfald ikke nyde noget af at handle med HØN ;) Sikken idiot.. Men glimragende underholdning for os andre

    SvarSlet
  8. Hvis en elevator ikke kan køre en takt mere op...? Mener hun en etage? Eller hur?

    Jeg ved ikke lige, hvordan jeg fandt herind... Via et link, tror jeg, men jeg har da nok set dig her og der i Blogland før :)

    SvarSlet
  9. Ha ha ha... det er satire. Et perfekt billede på en sommerhusudlejer, jeg en gang stod overfor. Det er sgu sikkert ham. :-D

    SvarSlet
  10. @Dines - Jamen velkommen så... alene din Mere af det-kommentar før har gjort at jeg har lavet en etiket der hedder Den blå avis, hvor jeg har samlet sjove salgskneb... Tjek it out!

    @Nette - Hvorfor går du ud fra at det er en ham? Sarah1307 oser ikke af mand!!! :-D

    SvarSlet
  11. Ganske enkelt fordi, jeg absolut ikke kunne forestille mig, at nogen kvinde har så mange brædder til at ligge hjemme i haven. :-)

    Jeg kan også godt skrive mandigt, tror jeg nok. :-D

    SvarSlet