onsdag den 14. juli 2010

Hvis et rodet skrivebord er tegn på tankevirksomhed, så fører jeg

Hvis et rodet skrivebord betyder rodehovede, hvad betyder et tomt så? Sådan nogle vittige bemærkninger har jeg på ryggraden, så jeg slipper for at rydde op. I går regnede det. Det gik fra dryp til brus, så jeg var nødt til at indse, at dagen skulle bruges indendørs. Faktisk vidste jeg allerede hvad jeg skulle lave, for jeg har længe sagt til CPB, at når det en dag regnede ville jeg sortere de papirer der lå i en stor plastiksæk i kælderen.

Det ser måske overskueligt ud, som det ligger der, men i sækken var der tre af de store plastikposer fyldt med op mod ti år gamle papirer. Et bud er at der var ca. 20 kg. Jeg har frygtet det længe og udskudt det med 'hvis ikke jeg har haft brug for det i ti år, så får jeg det nok heller ikke'-attituden. Faktisk overvejede jeg at smide hele lortet uåbnet i småt brændbart!

Godt jeg ikke gjorde det. Det var et skatkammer af minder, gamle notater, årsplaner (JUHU) og opgaver til elever på mellemtrinnet, som jeg selv har lavet. Derudover var der denne her:


Min gamle skitsebog. Med udkast til malerier som både er blevet malet, og malerier som mangler at blive malet. Der var mange sjove, og jeg tror jeg lægger dem på den anden blog ved lejlighed (senere i dag).


Denne her får i dog her, sammen med et foto af det her foto(!), som jeg også fandt i min skitsebog. Det forestiller mine to knægte, som i dag er 12 og 10 år...


Også mangler jeg lige at lægge de sorterede bunker på plads...


Jeg fandt også notater og tekster jeg har skrevet for længe, længe siden og senere i dag kommer der et 8 år gammelt indlæg (fra før jeg fik blog). Udgangspunktet for teksten var en konflikt på lærerværelset hvor jeg var. Der var to lejre, en der ville forandring og en der ville bevare 'museumskolen'. Gæt selv hvilken jeg tilhørte?

Alt mit gamle rod har ikke ændret sig i posen, men det har jeg, og rodet var med til at vise mig hvor meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar