onsdag den 19. august 2009

Kære Mads og Monopolet

Jeg er i den heldige situation at jeg har gode mennesker omkring mig. Jeg har nogle fantastiske bloglæsere, jeg har forrygende venner, jeg har gode kollegaer, de sødeste børn og den dejligste kæreste. Nogen gange synes jeg bare det kan være rigtig svært at nå det hele. Hvordan er det lige at man viser sit nærvær, giver sin opmærksomhed og giver omgivelserne anerkendelse

Men jeg har jo det allerbedste monopolet-panel, så jeg kunne godt tænke mig en håndfuld af de allerbedste råd/anekdoter om en tilrettelæggelse af 'bonus' for andre. Der er frit slag på tasterne, om du helst vil skrive om at have glædet dine børn, dine forældre eller kæresten, men tankerne bag, og hvorfor det virkede særlig godt, vil jeg være taknemmelig for.

Et eksempel kunne være:

Forleden dag fik jeg pludseligt, og ret tilfældigt nys om én billet til Coldplay-koncerten i søndags. SHM har været dedikeret længe, og havde samtidig en arbejdsuge der virkelig trak tænder ud. Jeg krydsede alle taster og kastede min klamme klo ud i cyberspace og håbede at billetten kunne blive min - eller rettere hendes. Da det lykkedes var det en fed, fed fornemmelse at kunne sende hende en sms (oh yes hun var til aftenmøde på jobbet) med teksten "Hej min due. Jeg har en lille overraskelse til dig. På søndag skal du nemlig til herning med jules og høre boldskax... Altså hvis du gider?" Først bagefter så jeg at min stavekontrol ikke kan skrive coldplay, men gerne boldskax. Behøver jeg sige at hun blev vildt glad?

PS. ved godt at due er lidt klamt, men jeg kalder hende altså også alt muligt andet;-D

4 kommentarer:

  1. Jeg tror, Boldskax er et rimelig hardcore band... det er helt sikkert noget med nitter.

    Jeg tilrettelægger ikke så meget bonus egentlig. Det er mest noget med at være rummelig og ikke sidde lårerne af hinanden, der gælder herhjemme. At respektere den andens behov, selv om man ikke deler det og ikke altid forstår det. Jeg ved faktisk ikke, om han er klar over det, men jeg synes, det er noget bonus jeg giver ham. Jeg kunne sagtens være meget mere besværlig.

    SvarSlet
  2. @Julie - Lånt valgsprog sådan ca. "Hvorfor være vanskelig, når man med en lille ekstra indsats kan være helt umulig?"

    SvarSlet
  3. Jeg må enten være et meget tarveligt menneske eller meget stresset. For jeg kan simpelthen ikke, gennem hosteanfald og febertåger, komme i tanke om noget, der er i så nær fortid, at jeg vil være bekendt at fortælle om det.

    SvarSlet
  4. @Pialouise - Så må du jo læse med de næste dage og med spænding lad dig inspirere;-D Cowboytrick i parforholdet eller børneopdragelsen...

    SvarSlet