fredag den 24. juli 2009

Pimp my fisherman

En del af de blogs jeg læser handler om mode. En del af de (kvinder) der læser min blog læser også blogs om mode, så når det nu regner udenfor, hvorfor så ikke se om enderne kan mødes?

For nylig tog SHM og jeg en afstikker et par dage til Sandvig på Bornholm. Vi kom lige fra Nibe-festival, så da vores kære værter forklarede os at der var festival i Allinge-Sandvig de dage vi var der, så jeg for mit indre blik, de horder af unge, fulde, halvnøgne, hærgende og støjende unge, som vi lige havde efterladt i nordjylland!
De var hyggeligt og sjovt at se dem den første dag, lidt bekymrende de næste, og lidt anstrengt den sidste, så tanken om, ikke bare at have én stalker, men en græshoppesværm af 15-19 årige, ferieramte festdanskere... UHA UHA
Lettelsen var derfor til stede da værterne forklarede os at det var en jazz-festival! Tænk engang Overblikket sukker lettet over at 'det kun er jazz'?!?
Men hvordan er det så man gør det? Ferie på Bornholm? Jazz-gænger? Hvad kræver det?
SHM og jeg gik på opdagelse:

1: Det er en kæmpe fordel at have sin egen lystyacht! Meget nemmere at få de billige dåseøl fragtet over vandet - og naturligvis; det giver ret til at bære vest!
2: Go large: Alderen skal i top, og skyd maven frem. Ingen grund til at tænke sol på kroppen, så stof på hovedet, fødderne, benene og kroppen ALWAYS... Bliver det hedt kan ærmerne evt. lynes af vindjakken og... ding ding ding... vesten er fremme!

3: Hvis det er for varmt til vindjakke men for koldt til vest, så tag langærmet skjorte indenunder til fest. Den unge mand i baggrunden bærer det nydeligt, og en sandfarvet cap gør at det ikke går hen og bliver pivet, men bevarer det rå jack sparrow-look, ARGH!


4: Kort hår og højetindinger ER det nye sort! Briller i klassisk design (gerne med tonet glas), men med kraftig styrke aftvinger respekt på havnefronten. Plaststole og pastelfarver og storblomstret til damer!
OAB: Tennissokker skal være hvide, hvis de bæres synligt i sandaler
Ding ding ding... Yo Ho Ho Fiskervest!

5: Vindjakke, fiskervest og lærredskasket er MUSTHAVES på en jazzfestival, men skal du have det ekstra, der hæve dig i mængden fås der lange benklæder der kan afkortes med noget der kaldes en lynlås så du... ding ding ding har korte bukder med en snuptag. Modellen fås endda med lommer i og udenpå!




Alt i alt så husk: Sandfarvet, pastelfarvet, naturmaterialer, masser af udvendige lommer til briller, kamera, potmonæen, piben, cerutterne, hundesnor og poser, så er du meget godt på vej. Den seneste retrobølge er den med t-shirt nede i buskerne og livremmen op under armhulerne, tja nogle af os nåede vel dårligt at få den ud over bukserne de små 20 år det har været sådan?
Godt sommer og alt det jazz




2 kommentarer:

  1. hehehe - vi er vist på det samme 'modehold'.
    hader de der grimme bukser, der kan lynes af til grimme shorts!
    Jeg er heller ikke så vild med spejdere, så måske er det dér min aversion i virkeligheden ligger begravet....?

    Jeg glæder mig til at låne din kone i morgen:)

    SvarSlet
  2. @Lis - Glæder mig også til at låne hende ud;-D `Du skulle overveje at sy noget Liberty-sejlertøj eller en Sømandssmock... Eller prøv bare at tegne det... I dare you, der er en niche!

    SvarSlet