tirsdag den 26. maj 2009

Tirsdag formiddag...

Ugideligheds-blues...

Jeg har sagt farvel til SHM og drengene i morges. De skal 4 dage på lejrskole. Kridt-Iglen er syg, så vi er hjemme i dag. Hun sidder ovvenpå og leger nu, og virker ikke særlig sløj længere. Selv har jeg svært ved at finde ro til at bare være. Det er så gråt, mørk og koldt, at jeg både har måtte tænde brændeovnen og det elektriske lys her i stuen.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op med tiden, stilheden og ensomheden. Jeg savner allerede SHM og drengene, men nu har jeg endelig tid for mig selv. Jeg har masser af løse ender der mangler at blive bundet sammen:
Entréen mangler at få det sidste puds og maling
Bagtrappens lysning skal pudses op der hvor vinduet nu sidder, så man rigtig kan nyde lysindfaldet.
Bank-koen skal have de sidste papirer for ikke at lukke vores dankort. Skal jeg til at gå til Bank-ko?
Der står en 'låne-guitar' i stativet og venter på at blive spillet på
Jeg skal have min klasse på besøg til film-dag i morgen, så TV-kælderen burde ordnes i bund.
Jeg skal have møde med et par kollegaer herhjemme kl. 14, så måske jeg også burde smide vasketøj i maskinen og gemme opvask i opvaskemaskinen?
Jeg har så mange muligheder, men næsten intet overskud lige i dag. Jeg har sovet dårlig da et trykket ribben har spoleret nattesøvnen de sidste 14 dage (hvor vi så også lige har skullet holde fødselsdagsfestival for Gnavpot fre-søn). Mon ikke ribbenet både har punkteret en lunge og trykker på hjertet? Det er nok derfor jeg ikke er så veloplagt til action. Måske jeg bare skulle tage en lur?
Lidt senere:
Lidt er der da kommet ud af dagens slæb gennem cyberspace... Overspringshandlingerne førte mig nemlig ind på solarventi's hjemmeside. Her blev en gammel drøm genoplivet. Nemlig at få et driftsomkostningsløst solvarmeanlæg til at varme bagtrappen op og samtidig forsyne huset med frisk luft. Sådan en fætter skal bare monteres, så kører den vedligeholdelsesfrit og uden noget forbrug.
Den koster 7600,- men dengang vi arvede SHM's far aftalte vi faktisk at arven skulle financiere det. Vi var bare i knæ, tynget ned af regninger på to huse osv. så SHM's arv røg i Bank-koens gemmer! Nu er det tid til revanche. Huspengene kommer snart, og så skal vi have solvarm - ja vi skal!

2 kommentarer:

  1. Nogen gange skal man bare lade de der overspringshandlinger komme - og så kommer det hele nærmest flyvende i hovedet på eén. Eller i hvert fald noget af det.

    Lyder som du er i træls humør, op med næbbet igen du - huspengene kommer jo, og bank-koen har sikkert ikke andet at gå op i, end at genere dejlige mennesker som jer. Måske hun selv står i lort til halsen, og er en af de typer der vokser af at være irriterende.
    Jeg går pt en meget lang bue udenom banken, har slet ikke lyst til at se i øjnene at vi nu går en masse penge ned i indtægt, og at det bliver så småt med finansene, at vi fandme snart skal på "de fattiges hjem". Ha ha ha.
    Så galt går det bestemt ikke. Jeg har jo heldigvis altid mulighed for mere arbejde i mit fag, jeg skal bare lige kringle den :-)

    knus Maria.

    SvarSlet
  2. Spot on Maria - Men jeg har allerede fundet melodien igen... Pengene er begyndt at strømme digitalt, omend til en konto vi ikke kender... Men mon ikke de ender hos os snart?

    SvarSlet