søndag den 31. maj 2009

Hvem er ham den pervert i bilen der?

Ja så blev det lige min tur til at dele en pinlighed:

Fredag kl. 14. Tæt trafik både ind og ud af Horsens. Solen brager ned. Alt står stille.

I en venstresvingbane sidder Overblikket på vej til drengenes skole for at hente dem, SHM og Kridt-Iglen efter en lang uge. Fik jeg nævnt at alt stod stille?

Nå, men jeg sidder altså halvvejs og sover, mens det snegler sig afsted: Tre biler slipper ud af svingbanen ad gangen...

Jeg har kronisk dårlige fingre (ikke gigt-agtig, mere ombygningsmørtelætsedesplintfyldtehammerramtesavedeguitarslidtetørreefterhåndvaske-agtige) Derfor har jeg altid en tube håndcreme indenfor rækkevidde. Ja jeg ved godt det er girly, men hvis fingrene skal blive siddende på hænderne er jeg altså nødt til det. Og i bilen ligger der en salveagtig creme med mentol. Tyk, drøj, sej og effektiv.

Så Overblikket tænker: Jeg kunne da lige fordrive ventetiden med at smøre mine hænder!
Så jeg finder tuben, skruer låget af (fik jeg nævnt at solen havde skinnet hele dagen fra en skyfri himmel?) og vender bunden i vejret på cremen og klemmer...!?!
Ud kommer en kæmpe portion/stråle af hvidlig creme der i udseende og konsistens mest ligner... ja gæt engang! Og det er bare over det hele, begge hænder, mine busker og rattet.
Samtidig skifter lyset fra rødt til grønt i svingbanen, og de to biler foran mig kører gennem krydset. Blir man rød i hovedet?

Det søltes som om alle de andre i køerne kiggede lige ind i min bil for at se... Hvorfor kører han ikke... Men det var vist kun ham truckeren i modsat bane (som sendte anerkendende blikke - sikkert pga. mængden?) og så den familie der kom til at holde ved siden af i 'ligeudbanen' da det igen blev rødt... For ligesom at redde situationen lavede jeg de internationalt gangbare håndtegn for "Det er bare creme". Jeg gned begge hænder voldsomt og demonstrativt, hvorefter jeg bare for at understrege pointen gned lidt på kinderne... Det forstod de! Eller det håber jeg da...

1 kommentar:

  1. Hahahahahahahahha, jeg tisser i bukserne af grin:))))
    Godt, at dine håndtegn heldigvis er alment anerkendte!

    SvarSlet