onsdag den 20. maj 2009

Entré-sagaen del III

I vinter da det var pivende koldt sagde vi flere gange til hinanden: Det ville godt nok hjælpe hvis der var varme i gangen!

Problem: Gangen var lille og kringlet og smal. Der var to døre, og ingen plads til radiator.

Løsning: Af med kokostæppe, gulvbrædder og alles... Ned med svalehaleplader (det er en blikplade der forstærker beton), på med gulvvarmerør og beton og så fliser. Fix lige vægge og loft med brædder og isolering og træk ny strøm til lyset. En ny hoveddør med glas i og vupti... Fra hyggelig, men nusset og dunkelt til hyggeligt, praktisk, lyst og varmt.





Nyt problem: Den nye dør var piv utæt og uden håndtag, dog med defekt låsetøj!

Løsning 2: Jeg skiller da karmen ad og saver den til og samler den igen, så døren passer. Klager samtidig over den ringe stand (gabet og låsetøjet) og klunser mig til et kompromis der indebærer et flot gammelt Arne Jacobsen-greb fra SAS-Radisson hotellet som kompensation for svie og smerte...

Problem 3: Låsesmeden skal have min. 2600,- for at lave døren klar...




Løsning 3: Jeg laver det selv for en tusse og har et nyt stemmejern bagefter...

2 kommentarer:

  1. Du er min handymanhelt - ved du godt det:)Jeres hus ser simpelthen så hyggeligt ud. Nu kan ham den tykke da komme ind! Og hygge sig samtidigt, hvabehar!

    SvarSlet
  2. @Lis - Takker, og jo en halvtynd tyk kan godt snige sig ind, og selv er vi da også jublende tilfredse med den nye entré... underligt egentlig, da det jo ikke er et rum man opholder sig i, man går jo bare igennem. Måske jeg skulle forsøge mig med et videoklip, når det nye kamera er i hus? Så kan du se hvor kort fornøjelse vi egentlig har fået for pengene. (SHM siger at man altid skal gange mine prisoverslag og mit tidsforbrug med pi, og denne 'gang' har hun haft ret)

    SvarSlet