torsdag den 23. april 2009

Det knap så kære væsen...

Jeg fik sgu næsten frokosten galt i halsen da jeg læste det her i MetroXpress.

"Kamphund skambed og åd kat

DRAB. Tirsdag aften skambed, dræbte og åd en kamphund en huskat i Birkerød. Det skriver lokalavisen.dk. Ifølge Nordsjællands Politi drønede den løse hund rundt på et græsareal ved en boligblok. Senere fik den fat i en anden kat, der dog nåede at flygte op i et træ"

Først trak jeg sgu lidt på smilebåndet. Jeg er ikke et katte menneske, og tanken om at hunden faktisk ÅD katten er jo tragikomisk.
Det er ikke nok at jage den, fange den, bide den og dræbe den, nej den skal helt væk. Dumme køter!
Men efter et par sekunder med den indre tegnefilm, indfandt alvoren sig. Det er da forargeligt at folk holder disse grimme, afskyelige og ucharmerende dyr! Jeg fatter det ikke? Det er jo ikke en man har lyst til at stikke hverken hånd eller hovede ned til? Det minder mig lidt om når en gøgler stikker søm ind i næsen eller sluger en sabel, hvorfor dog gøre det bare fordi man kan?
Her er 8-10 års utryghed med liv og lemmer (også andres) som indsats, bare krydret med pis, lort og lugt! Machocisme i højeste potens!
En helt anden ting er at hunden drønede løs rundt. Hvad fanden foregår der i hovedet på folk? En ting er dårligt stil og smag, og hvad man har lyst til at udsætte sig selv for, men det er da absolut ikke et væsen at slippe løs ved en boligblok. Skyd hunden, ejeren og kattene for den sags skyld også, så vi andre kan nyde grønne områder uden risiko for skambidning og kattelort i sandkasserne;-D


Sådan et bæst skal da som minimum være i snor!




Jeg læste i samme avis at landmændenes sprøjtegifte er ved at udrydde adskillige insektarter bl.a. myg. Det helt store problem i en verden uden myg ser jeg ikke, men skulle jeg vælge mellem utrygheden ved dræberhunde eller myg, så jeg hellere at landmændene kunne sprøjte mod hundene.




Der er enkelte økotosser (jeres egen DFO inklusiv) der mener at sprøjtemidler ikke er uskadeligt, men de færreste landmænd mener det har noget på sig. Hæld bare lidt i hundeskålen!











Jeg er godt klar over at jeg her stikker hånden i et hvepsebo, da min læserskare primært består af testosteronsvulmende, tatoverede, rockeragtige typer med dræberhund i hver hånd. Så jeg træder sikkert de fleste over tæerne ved at foreslå dem udryddet, men jeg har heldigvis ingen magt, kun forkromet overblik til at have agt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar