fredag den 17. april 2009

Dagens nøgletal

Mit liv er pt. fyldt med tal. En stor forvirring af tal som enten har katastrofale konsekvenser eller er forbundet med max lykke. Andre virker totalt ligegyldige. Men mest underligt er de tal som alle er ramt af men som folk enten holder hemmeligt eller lyver om. Jeg forstår det ikke, men særligt folk i Jylland er 'vage i spyttet' når snakken falder på nøgletal. Det er som om det er hemmeligt hvad man stemmer, hvor meget man tjener og hvad man giver for tingene, mon det er et lævn fra dengang Jylland hovedsageligt var befolket af hestekræmmere og fæstebønder.
Min bankrådgiver har bedt mig lave et anslået budget, men da vi dels har fået lagt lån om og solgt hus er der ingen tal der er præcise, og hvad skal med og hvad skal ikke?

Antal Blog-indlæg foreløbig: 117
Antallet af voksne der drikker champagne til maden i aften: 2
Antal børn som nu skal i Legoland til sommer: 3
FCK's mål i går: 4
Min alder: 32
Min vægt: ca. 75 kg (nok tættere på 80)
Dage til sommerferien: 70
Salgsprisen på huset: 1.390.000
Dage til at huset overtages: 1
Dage til vi får pengene: ca. 35
Depot i min pensionsopsparing: 272.167 (er det meget?)
Antal arbejdspladser: 5 efter endt uddannelse.
Højden på den nye dør til havesiden: 224 cm (hullet er 213, gad vide hvordan den presses ind?)
Min månedsløn: ca. 27.000 (jeg kender den ikke da overenskomsten træder i kraft i denne måned)
Min gæld til banken: ca. 450.000
Min gæld til BRF: 1.600.000
Min gæld til SHM: Ubetalelig
Antallet af Rosmarinbuske i min have: 3
Gange jeg har grillet i år: 4
Min skostørrelse: 43-44
Røgfri timer: 25
Ventende reperationer på bilen: 10.000 for det diagnostiserede og ubestemt for lakskader og motorfejl...
Antal fjernsynskanaler: over 30
Fjernsyn jeg ser: 0 (dog en halv fodboldkamp i denne uge)
Øl drukket de sidste 14 dage: 40+
Fodboldtræning i samme periode: 1
Antal socialesammenhænge deltaget i i påsken+: 7
Bøger læst i påsken: 1½
Fungerende digitalkameraer: 0
Defekte digitalkameraer: 2

Jeg tror jeg holder her, da listen er ved at være udtømt. Sender det bare som et link til bankdamen;-D

6 kommentarer:

  1. Må jeg evt. kopiere det og sende til min bankmand også? Altså minus det med øl og fodbold. For gældsmæssigt ligger vi da helt på linje;)

    SvarSlet
  2. Kære Lis

    Du må kopiere alt det du vil. Pointen er nemlig at tallene hverken er unikke eller hemmelige. Raaskanaa og øl er jo ikke det bedste mix, men fodbold må du vel gerne se?

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare en god måde at gøre det hele op på. Især gælden....ubetalelig! Det er den gæld, man har lyst til at betale tilbage på hele tivet, ikke? For hvor vil man gerne kunne gøre gengæld for alt det den anden person i ens liv gør for én.

    Økonomi er noget mærkeligt noget. Tal er tal, men det der betyder noget er netop ubetaleligt og langt mere vigtigt! Good for you....og skal vi så ikke komme i gang med at scrabble igen?

    SvarSlet
  4. Jeg tror desværre jeg må give dig ret i at det er en jysk ting. Desværre, for hader når KBHére har ret ;-)

    Jeg ved ikke hvad det er, men det er somom det er noget vi bare har lært. Løn og gæld taler man ikke om. Og selvom jeg meget gerne vil være fordomsfri, åben og alt det der - er min gæld desværre for stor, og min løn for lille.
    Alligevel synes jeg nu det går meget godt (underdrivelse er også et jysk fænomen, for det går da skide hamrende kanon godt sgu).

    Skal vi ike snart se mere til fotoprojektet ? eller bare noget...

    KH Maria.

    SvarSlet
  5. Enig med Maria!
    Mere action, mindre mormor, tak!

    Kom i sving, faster...

    SvarSlet
  6. @AB - Nemlig. Og den slags gæld er ikke en der kommer med ti afdragsfrie år;-D Og selvom man immer afdrager, så nedbringes ovedstolen ikke det mindste... Det eneste gode er at man, hvis man afdrager rigtigt, også 'forgælder' den anden

    @Maria - Jysk fusk og plat kalder jeg det;-D Jeg ved jo godt at årsagen til at man aldrig taler konkrete tal herovre, er for at undgå at skulle give den næste omgang på kroen, hvis man har været heldig. Men det er da sørgeligt at man ikke kan skilte med sin succes, uden at janteloven rammer hårdt. Skulle bankhemmeligheden være foranlediget af kollosalt underskud, er det da også udtryk for en vis form for kejserens nye klæder, hvis man ikke erkender for omgivelserne, at man kører på fælgene for tiden. Jeg synes i hvertfald det er TRÆLS at høre folk brokke sig over at de arbejder for meget (uden at vide hvor meget det er), får for lidt for det (uden at vide hvad de får) og så se dem lave store ombygninger, tage på dyre rejser eller købe nye biler. Det gør det ihvertfald svært at tage sine venner/familie/bekendtes bekymringer seriøst, hvis det at føre en samtale med dem om de problemer der er som at interviewe Anders Fogh Rasmussen. Jeg forstår godt at man ikke vedhæfter sin årsopgørelse som fil til hver eneste mail man sender hvem som helst, men der må da være en mellemvej?
    JEg har dated SHM siden 94, men DKV føler sig stadig ikke fortrolig nok med os til at indvie os i hvad hun stemmer...

    @Anonym - Der vil komme mere action, men vores digitalkamera er dødt, og vi får først penge til et nyt når husets handel er endelig gennemført (ca. 30 dage)

    SvarSlet