søndag den 22. februar 2009

Faste-savn

Denne weekend var vist sådan en både-og-weekend. Jeg har været ramt adskillige gange af den jalousi, som blev diskuteret ovre hos SHM. I ved den der gnaver løs og siger at andre nok har det nemmere...

Jalousitilfælde nummer 1: Onsdag aften. Jeg havde feber, rystede, havde hovedpine og ondt af mig selv. Var jalous på raske mennesker, der skulle leve videre på denne jord. Ja jeg ved det, mænd er seje til at være syge;-) At det nok kun var influenza og at jeg har fri fra arbejde indtil d. 2. marts var ikke med til at muntre mig op.



Jalousitilfælde nummer 2: Jeg havde ovenikøbet fem billetter til FCK-Manchester City torsdagaften. Problem; Jeg sad syg i Horsens med billetter til 1300,- og drengene sad i København uden billetter. Jalous på dem der bor i København - de kan nemt komme i Parken!





Jalousitilfælde nummer 3: Tog alligevel toget torsdag formiddag til København. Var stadig syg, dårlig, træt og feberramt. Håbede på en lur i toget, men kom til at sidde baglæns, overfor to søskende på ca. 10 og 13, som skulle rejse alene fra Jylland til København. De snakkede uafbrudt. Nu var jeg syg, afsted fra mine egne børn og ville bare have fred. Var meget jalous på hvilepladserne!



Jalousitilfælde nummer 4: Det gik rimelig nemt at komme fra Jylland til Hareskov hvor DMO bor. Jeg skulle ud og låne hans bil til aftenen. Men herefter tårnede problemerne sig op. Den sidste bus jeg skulle med var lige kørt, så jeg slæbte mig gennem sneen med feber, snot og sportstaske. 30 min. senere var jeg fremme. Men mod forventning var der ingen, hverken DKNO eller bil. Døren var låst. Bankede på, ledte efter ekstranøgle, ringede til DMO og DKNO for at høre hvornår de kom? DKNO havde intet hørt om billånaftale og var til motion. DMO mente han var hjemme om 10 min. Der gik 25 min. før han kom. Følte mig meget jalous på alle der havde deres egen bil, nøgle, eller bare ikke var mig.

Jalousitilfæde nummer 5: Var på restaurant med gutterne, og mens vi sad og snakkede, havde de råd til at bestille øl, sake og læse menukortet igennem. Jeg måtte nøjes med en enkelt øl (fordi jeg skulle køre senere, fordi jeg var syg) og nøjes med restaurantens menu (fordi vores økonomi er så sløj som den er)





Jamlousitilfælde nummer 6: Kom ind i Parken, mit gamle revir. Vi havde skodpladser, siddepladser på de kedlige rækker, med et rækværk midt i synsfeltet. Kunne se at der var stemning på stemningstribunen.Følte mig pludselig meget gammel og syg, og jalous på dem der stod og hoppede og sang...


Jalousitilfælde nummer 7: Kampens forløb. FCK kom bagud på en kæmpe målmandsfejl. Var meget jalous på alle hold med en målmand! Da Manchester City førte 2-1 inde i overtiden var jeg meget jalous på AaB over deres flotte resultat aftenen før (3-0 over Deportivo la Coruna). Men jeg fik et skud modgift af Martin Vingaard, da han sørgede for 2-2 i overtiden.Nu er afgørelsen udskudt til onsdag i Manchester...



Jalousitilfælde nummer 8 (det klamme, så læs ikke videre hvis du er sart!): Vågnede fredag og havde ikke længere feber, men bare hoste og snot. Det gjorde sindsygt ondt at pudse næse. Forkølelsessår! AVAVAV! Har to forkølelsessår nu. Et i mundvigen, som er på størrelse med en 20 og et under næsen, dvs. på overlæben, i begge næsebor og på næsefløjene.
Samtidig er jeg overhovedet ikke færdig med at have løbende næse, så det er et smertehelvede af dimensioner at pudse næse for tiden. Udover at det er smertefuldt, er det jo ikke særligt charmerende. Jeg skal så småt til at starte nyt job, og glædede mig inden jeg blev syg... Mens jeg har gået hjemme har skægget fået lov at gro ind i mellem, og det skjuler da det værste, men det klør ad helvedes til (mon det er når skægget gror i såret?) Er nu jalous på alle raske uden forkølelsessår.
(billedet er desværre kun et modelfoto. kunne jeg bytte mine til to så små og 'pæne' så var det gjort)

Jalousitilfælde nummer 9: På grund af hoste og uglyness, havde jeg ikke lyst til at tage med til fastelavnsarrangement på ungernes skole! At stå i en skolegård i en time i 3 grader, klædt ud som Den Skrammede Snotklat ville jeg ikke få det bedre af. SHM følte sig vildt svigtet af at jeg ikke kunne/ville, og det forstår jeg godt. Hvis jeg havde været rask havde jeg med glæde taget med. Er nu jaluos på alle der er til fastelavn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar