lørdag den 10. januar 2009

Mens vi venter... på billederne...

I går kom vi kvæstede hjem fra fra jobs, med børn under alle arme, køleskabet var tomt og bilen var møgbeskidt. Drengene tumlede op foran deres PS2 og gik i krig med Robo-jam, Kridt-Iglen insisterede på at se Shrekkelig Jul for ca. 375. gang, siden hun købte den mellem jul og nytår!

Fint: SHM og jeg krøb under dynen og før støvet havde lagt sig var vi begge drømmeland. Ind i mellem blev jeg kaldt tilbage af Kridt-Iglen der kom og forstyrrede (pokkers at ligge yderst)
(KI) - Far, må jeg godt tage noget papir?
(Faren - meget træt) - mmmm

Lidt senere:
(KI) - Far må jeg godt tage nogle tusser?
(Faren - trættere) - ja, men bare det er stille...
(KI) - Okay

Lidt senere:
(KI) - Far må jeg gerne tage en saks?
(Faren - sovende) - Ja, men du må kun klippe i papir (hvem siger at mænd ikke kan multitaske?)
(KI - overbærende) - Ja ja far, det er da klart.

Den kvikke læser er måske ved at regne ud hvor det her bærer hen: Man tager 2 fraværende forældre, en 3-årig, røde tusser og en saks.

(KI - forsigtigt) - Far...?
(Faren - i drømmeland) -...
(KI - hviskende) - Faaaar?
(Faren mumlende) - mmmm...
(KI - stolt, hviskende) - Jeg har klippet min tot, men det er en overraskelse til mor!
(Faren lysvågen) - Hvad har du?
(KI - med røde pletter i hele fjæset og på hænderne) - Shhh Far, du vækker mor!

Med til historien hører at vi i forgårs blev kontaktet af en af forældrene i børnehaven, som gerne ville lave en fotosession med børnetøj og vores lille engel (Det ligner hun faktisk!). Der var ingen penge i det, men tøjet var gratis, man fik gode billeder og et gavekort til mere tøj. Klart vi er på, for tøjet er fedt, øko og fairtrade Max H og kan du være her...

Men nu kiggede jeg altså på en pige der havde dekoreret sit ansigt med rød tusch og klippet 'sin tot' (et levn fra dengang Professor Teflon klippede hendes pandehår i den ene side, ja totten sidder altså i den dengang uklippede). Problemet var ikke kun at hun selv havde klippet 'totten', for udover at hun ikke bruger spejl, ved hvad hun gør og klipper med lidt usikkerhed, så havde hun klippet sit hår i samme side som storebroderen for et år siden trimmede... Altså 'totten' lever endnu, men KI er skaldet i venstre 'forhovede'...

(Faren - frisk som en havørn) - SHM... Bliv du bare liggende, jeg kører lige ud og handler og vasker bilen...
(Hende - langt væk) - Du er da bare en skat!

Ja, blandt andet...

1 kommentar:

  1. Jeg tror du bliver nødt til at skrive lidt flere indlæg...
    I din menubar ser det stadig ud som om du drømmer om herpes!?

    SvarSlet