fredag den 26. december 2008

Trick nr. 2

Hurtigskrivning (Trick nr. 1)

Den mandag jeg vågnede og nej nej nej... det er en fjollet indledning. det vil være meget bedre, hvis læseren først et stykke inde finder ud af hvad der er los...
Sådan her

Jeg vendte mig i senge. Det var den sidste rest af søvn der skulle ud af systemet. Men det der var underligt, var at da jeg dreede mig, gled dynen af mig. Ikke bare det der hvor man vender sig og et ben elller en fod pludselig bliver blottet og kold, nej hele dynen forsvandt!?! Ganske langsomt, som om en engel stod ved siden af og trak den af? Jeg slog øjnene op. det her vare fanme underligt. der var ikke andre i lokalet, men dynen fortsatte barew ligge gennem luften til den ramte væggen i den modsatte ende af lokalet.?
Jeg blev så forskrækket at jeg nøs, og tænk sig. Jeg fløj ud af sengen... Det siger man ti, at man gør hvis man er forsinkte men denne gang var det rigtigt. OG jeg var ikke forsinket! Jeg gled bare gennem luften, sat i gang af mit nys, til jeg ramte loftet med et blødt bump. Underligt.

Jeg måtte trække mig hen til vvæggen via ledningen fra lampen i loftet, mens jeg tænkte
- Hvafd faen foregår der?

Ud af værelset fandt jeg mit tøj. Det var svært at tage på, men lykkedes. Trappen var det nemmeste sted, for der var gellænder.

Hvad skal der ske udenfor. Støder biler sammen og driver runndt i luften?
Kan dyr flyve?
Hvilke problemer kan der være?
Jeg er sgu lidt på bar bund, hvilket sindsygt emne til en hurtigskrivning: Den mandag da tyngdekraften forsvandt...

Trick 2: Lav en disposition:

1: Overraskelsen over at vågne op til noget anderledes: Tyngdekraften er sat ud af kraft
2: Udfordringer ved de nye forhold. F.eks. at tage tøj på, transport, spise
Nogle skal være sjove, andre alvorlige, enkelte livstruende, så det bliver klart at det må stoppes
3: Løsningen på problemet og genoprettelsen af tyngdekraften
4: Afslutning; lettelsen ved at kunne lægge sig under dynen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar