fredag den 26. december 2008

Luder - Madonna


Forleden var jeg på en café, og kom tilfældigt til at overhøre brudstykker af en samtale ved et af de andre borde. Jeg behøvede ikke at gøre mig umage for at fange essencen, da det faktisk bare var en genudsendelse af noget der minder om Disneys Juleshow for kvinder... Det der mens vi venter-agtige...Det handlede selvfølgelig om urimelige mænd. Det kan dog undre mig at kvinder altid brokker sig over det dillemma, de kalder Luder-Madonna.

Kort fortalt kan kvinder i en flok større end én hurtigt starte det de kalder "en diskussion", hvor de sidder og giver hinanden ret i at mænd er nogle vanskelige svin, som altid ønsker at deres kvinder var lidt modsat på barometret der spænder fra Luder til Madonna.
Vi skulle altså ønske os en luder i soveværelset og en Madonna (hende der fødte Jesus - ikk' hende musik-tøsen på 200) i det daglige?

Denne konklusion kan nemt give anledning til mindst ét løftet, misbilligende øjenbryn eller to. Men det stopper jo ikke her. For når først de er blevet enige om at sådan er vi - hvilket underligt nok kan tage lang tid, taget i betragtning at de allerede inden var enige fra start - og at det er urimeligt og for dårligt, så kommer der altid en bemærkning fra det kakafoniske inferno: Og hvis man så er det, er det jo ikke engang godt nok, vel?!?

Og nej: Jeg ved, at jeg ikke synes det er godt nok!
En luder i sengen? Nej tak! Jeg ønsker ikke en skøget Klokkeblomst, som bare følger min taktstok og ellers virker mest interesseret i hvilke gevinster der kunne være ved at lægge krop til. Jeg vil have deltagelse og initiativ fra hende i stedet!
En Madonna i dagligdagen? En sørgmodig, bly, korrekt, (kedelig?), genert kvinde i lange gevanter, som mest græder og mangler nye mål i livet? "Det er så min date, hun har født Jesus, men ellers ikke præsteret noget de sidste 2000 år" og hvad sker der hvis hendes eks bliver jalous? "Ryk direkte i helvede uden at passere start!" Nej tak!

For min skyld kan spektret altså indsnævres så både Luder og Madonna ryger af skalaen. Intet problem i det!

Skulle der nu være enkelte kvinder der læser med, så prøv lige at vende jeres eget spektrum for den parfekte mand næste gang ved cafébordet: Kvinder ønsker sig gammelsexet-drengerøvs-film-sport-musikstjerne-med-masser-af-glamour-og-fokus-uden-at-miste-opmærksomheden-fra-dem når de er i byen med ham og hjemmegående-overskudsagtige-husfar-der-både-danser-laver-mad-giver-massage-og-taler-følelser-mens-han-putter-børn-med-den-anden-hånd-og-iøvrigt-har-læst-alle-bøger-i-verden-så-han-ved-og-kan-alt-og-derfor-forguder-jer-men-uden-at-optræde-bedrevidende i privaten.

Vi kan altså forholdsvist nemt opfylde jeres behov og krav, hvis blot vi formår; at ligne Sean Connery, blandet med Justin Timberlake, Robbie Williams og David Beckham, og klæder os i pænt tøj der SKAL være svinedyrt, og så opfører os som en blanding af Mads Blærerøv Christensen, Claus Meyer og Søren Ryge, Krydret med Leif Davidsen og tilsat et drys af Jesus - og derfor forguder jer!

Simpelt ikke sandt? Så næste gang i brokker jer over Luder-Madonna dillemmaet, så overvej lige om vi skulle bytte?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar