søndag den 30. november 2008

Pakkekalenderen frem


Så er det jul. Den hæsligste tid på året - økonomisk. Det er som om der er 13 måneder i året, da december altid bliver dobbelt så dyr, nærmest uanset hvad vi beslutter. Sexy-Home-Mom har besluttet at julen i år skal være usmagelig. Ikke i julefarver, men i bolsjefarver, pastel, bomuld og visneblade... Sidste år var det glas og klart, der skulle den være stilfuld.


Jeg er en dinosaur. Julen er rød, grøn og guld. Den er klassisk, simpel og helst gratis. Pakkekalender f.eks. ungerne skal da have en pakkekalender, også selvom vi ikke har råd! Vi har jo to huse, kun 1½ job og ingen tid og penge. Men jeg var heldig - jeg fandt en snor i netto med et tog (Hvad faen har tog med jul at gøre?) i hver ende og 24 klemmer på, til 24 små papirsposer. Tilpas små til at gaverne ikke vælter budgettet!


Jeg lover SHM at pakkekalenderen ikke vil blive dyr; de får 8 gaver hver a en 10'er stykket. Det kan altså gøres for 240,- Allerede her ved jeg at jeg lyver. Kalenderen kostede jo også 49 kr. men den købte jeg for 14 dage siden, så det tæller vel ikke med. Jeg har også set adventsgaver til dem hver til ca. 50, så vi er igang med at skyde begge fødder af allerede nu. Kridt-Iglen får en lyskæde til værelset, Bolddrengen en sodukomaskine, der var sat ned fra 200 til 49, og Guitarfænomenet skal da have CD'en med soundtracket fra Tenacious D - The pick of destiny!


Julen koster penge - koster mange penge!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar